مقالات

انواع تجهیزات برق صنعتی

برق صنعتی

برق صنعتی به کنترل و توزیع برق در فرآیندهای صنعتی می پردازد. برق صنعتی به صنعت محدود نمی شود و در بخش های ساختمانی، اداری یا بیمارستانی ، تجاری، ریاضیات و روابط و تست دستگاه های الکتریکی، ترانسفورماتورها، لوازم خانگی نیز کاربرد دارد.برق صنعتی به استفاده از برق ورودی سه فاز برای راه اندازی و کارکرد دستگاه ها و تجهیزات در یک محیط اطلاق می شود.

فروش انواع تجهیزات برق صنعتی

با رشد صنایع، ایجاد شهرهای صنعتی جدید و افزایش فعالیت های تولیدی، تعطیلی خطوط تولید به دلیل خرابی قطعات رخ می دهد، به همین دلیل امکان تامین سریع و کامل لوازم و تجهیزات مختلف برای این صنایع وجود ندارد، همین امر می تواند زیان های زیادی را به صاحبان سرمایه و بنگاه های صنعتی وارداتی وارد کند.

بنابراین، کاملاً قابل درک است که در مواقع حساس به قطعات یدکی نیاز داشته باشید تا از توقف خط تولید خود جلوگیری کنید. برای صنایع مختلف مجموعه ای از قطعات یدکی در زمینه های هیدرولیک و پنوماتیک، برق، مکانیک، الکتروموتور، گیربکس و غیره وجود دارد که تهیه یکجای همه نیاز ها از یک تامین کننده، می تواند راحتی و اطمینان را برای مدیران و صاحبان صنایع فراهم آورد.

انواع تابلو برق صنعتی

  • تابلو برق مرکز قدرت
  • تابلو برق ایستاده
  • فیکس
  • کشویی
  • مدولار
  • دیواری

انواع تجهیزات برق صنعتی عبارتند از:

کنتاکتور، ریل مینیاتوری، بی متال، رله شیشه ای، کلید حرارتی، چراغ سیگنال، کلید مینیاتوری، کلید اتوماتیک، کلید گردان، ترمینال ریلی، شاسی استارت استاپ و …

  • کنتاکتور :

کنتاکتور وسیله ای برای قطع و وصل جریان برق تک فاز و سه فاز است که دارای ۳ صفحه برق و معمولا ۱ صفحه راهنمای باز و یک صفحه راهنمای بسته با سیم پیچ برای حرکت پره ها می باشد که باعث ایجاد جریان مغناطیسی و سیم پیچ می شود و اصولاً تیغه های کنتاکتور را پایین می کشد و در این عمل تیغه های باز را می بندد و تیغه های بسته را باز می کند.

  قیمت تایمر آتونیکس + کاربرد و مزایا

کنتاکتور در تجهیزات صنعتی

  • ریل مینیاتوری :

ریل مینیاتوری ابزاری برای نصب تجهیزات الکتریکی بر روی سطح سینی تابلو برق است که می توانید کنتاکتورها، کلیدهای مینیاتوری، ترمینال ها و انواع رله تابلو را روی آن نصب کنید. ریل های کوچک عمدتا از آهن گالوانیزه یا ورق آلومینیوم ساخته می شوند.

  • بی متال :

بی متال یک وسیله ای برای محافظت از موتورهای الکتریکی در برابر اضافه بار است که در اثر افزایش جریان مجاز توسط تیغه های آلیاژی گرم شده و پس از مدتی تغییر شکل می دهند و با این کار تیغه های فرمان داده و دستور قطع را صادر می کنند.

  • رله شیشه ای :

رله شیشه ای وسیله ای است که با استفاده از آن می توان هر وسیله ای را به شاسی یا سوئیچ وصل یا قطع کرد و دستگاه دیگری را با تیغه آن کنترل کرد. رله های شیشه ای دارای تغییراتی در ولتاژ، تعداد پره ها، آمپر تیغه و ظاهر هستند.

انواع رله در تجهیزات صنعتی

  • کلید حرارتی :

کلید حرارتی وسیله ای برای اتصال، قطع و محافظت موتور الکتریکی در برابر اضافه بار است که مانند غیر فلزات دارای تیغه های حرارتی است و در اثر اضافه بار گرم می شود و فرمان قطع را می دهد، با پره های مختلف از مدار برق یکسان. جریان برق را قطع کردند .

کلید حرارتی در تجهیزات صنعتی

  • چراغ سیگنال :

چراغ سیگنال وسیله ای است که نشان می دهد برق وصل است که قطر، رنگ و ولتاژ متفاوتی دارد، در مدل های قدیمی لامپ سیگنال از لامپ نواری استفاده می شد، اما امروزه به دلیل مدت زمان آن و مصرف برق کمتر. و از همه مهمتر نور رنگی ساطع می کند. در صورت تمایل، آنها از لامپ های استفاده می کنند.

  • کلید مینیاتوری :

کلید مینیاتوری وسیله ای برای اتصال و قطع اتصال و حفاظت است و مصرف ولتاژ را به مقدار مشخصی محدود می کند. کلیدهای مینیاتوری در مدل های کلید مینیاتوری تک قطبی، کلید مینیاتوری دو قطبی، کلید مینیاتوری سه قطبی و کلید مینیاتوری چهار قطبی موجود می باشند. یک کلید مینیاتوری دارای یک رله جریان برای قطع اتصال کوتاه و یک رله بی متال برای قطع اتصال اضافی است. رایج ترین انواع میکرو سوئیچ ها نوع و C می باشد.

  کانتر یا شمارنده دیجیتال

کلید مینیاتوری

  • کلید گردان :

کلید گردان وسیله ای برای روشن و خاموش کردن برق به صورت دستی است همچنین به عنوان یکی از قدیمی ترین قسمت های تابلو برق محسوب می شود. کلیدهای گردان دارای صفحاتی با قابلیت قطع شدن تحت بار هستند.

 

  • کلید اتوماتیک :

کلید اتوماتیک ابزاریست برای قطع و وصل کردن و محافظت در اتصال کوتاه و جلوگیری از اضافه بار در مصرف های برق صنعتی و آمپراژ بالا. کلید اتوماتیک همانند کلید مینیاتوری از یک رله جریان برای قطع در اتصال کوتاه و یک رله حرارتی برای قطع در اضافه بار استفاده می کنند.

کلید اتومات در تجهیزات صنعتی

  • ترمینال ریلی :

ترمینال ریلی وسیله ای است که در تابلوهای برق استفاده می شود و وظیفه آن اتصال سیم های تابلو برق با سیم های خارج از تابلو برق را بر عهده دارد.

  • شاسی :

شاسی وسیله ای برای کنترل، راه اندازی یا خاتمه یک یا چند سیستم الکتریکی (مدار) است.

خرید کلید گردان

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به تمامی جزئیات درباره تجهیزات برق صنعتی، انواع تجهیزات برق صنعتی و اتوماسیون و… بپردازیم. شما می توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه های همین مقاله برای ما ارسال کنید.

همچنین جهت خرید به سایت کنترل ۲۴ و برای استعلام قیمت محصولات از طریق لینک زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ارتباط با کارشناسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *