مقالات

تایمر و کاربرد آنها

تایمر و کاربرد آن

تایمر چیست و در صنعت چه کاربردی دارد؟

تایمر یکی از قطعات مهم صنعتی به شمار می آید. این تجهیز سیگنال دریافتی را به سمت خروجی هدایت می کند. ارسال به سمت خروجی در زمانی که روی دستگاه تنظیم شده است صورت می پذیرد.

از این دستگاه برای زمان بندی و کنترل جریان برق استفاده می شود. تایمرهای صنعتی برای شروع پروژه های صنعتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند . همچنین این تجهیز در اتوماسیون ، تابلو فرمان و راه اندازی دستگاه ها به صورت اتوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد.     

تایمر و کاربرد آنها

تایمرها وظیفه مشخص کردن فاصله زمانی را در انواع دستگاه ها به عهده دارند. به زبان ساده تر می توانیم بگوییم که تایمر ها بعنوان یک واسطه بین سیم کشی دستگاه مورد نظر و جریان برق قرار گرفته است و طبق زمان های مشخص شده و تنظیمات شما برق آن وسیله را قطع و یا وصل می کند.

 

تایمر آتونیکس

تایمر ها و انواع آن

این تجهیزات انواع مختلفی دارند و در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند.این دسته بندی شامل تایمرهای دیجیتال و آنالوگ می شود:

تایمر آنالوگ : این نوع تایمر نمایشگری برای نشان دادن زمان سپری شده ندارد و برای نشان دادن آن از یک چراغ نشان دهنده وضعیت استاده می کند

تایمر دیجیتال : این تایمرها برای رفع نواقص تایمرهای آنالوگ تولید شده اند. این تایمرها دقت بسیار بالایی دارند و براساس مدارهای الکترونیکی و دیجیتال طراحی شده اند. حافظه دار بودن تایمرهای دیجیتال یکی از مزیت های این تایمر محسوب می شود. با این امتیاز می توان زمان بندی های مختلف را ذخیره می کند.روش کار تایمر دیجیتال به این گونه است که به وسیله دو کلید UP و DOWN می توان تنظیمات تایمر را به راحتی انجام داد. یکی دیگر از مزایای این تایمرکاهش هزینه های جانبی  و مصرف انرژی است.این تایمرها، خطاهای انسانی را کاهش می دهد و با کم شدن خطای انسانی بهره وری از تجهیزات بالا می رود.

  نحوه اتصال سنسور القایی: راهنمای گام به گام

تایمرهای دیجیتال به دو دسته ی اصلی تقسیم می شوند: تایمرهای دیجیتال تاخیر در وصل و تایمرهای دیجیتال در تاخیر در قطع

تایمرهای تاخیر در وصل: این تایمر در صورتی وصل می شود که جریانی توسط کنتاکت باز و بسته عمل کند.

تایمر تاخیر در قطع : این تایمرها زمانی قطع می شود که انرژی یا جریانی قطع شودو باعث باز یا بسته شدن کنتاکت شود.

 

چند نمونه از کاربرد و مصارف تایمر ها در زندگی روزمره :

روشن و خاموش کردم وسایلی از جمله لامپ ها ، لوازم روشنایی و ویترین ، ریموت کنترل ها (مثل کولر گازی) با تعیین زمان ، پمپ آبیاری درختان ، تصویه و تهویه آب یا هوا، پمپ آبیاری درختان و گلخانه و…

  • تایمر در گلخانه : در گلخانه هایی که ازلامپ ها ونور مصنوعی طبق برنامه مشخص برای گیاهان استفاده میشود، بهترین روش استفاده از تایمر است. با استفاده از تایمر گلخانه قطع و وصل کردن نور چراغ ها را به راحتی امکان پذیر می کند.
  • تایمر پمپ آب :  میتوان پمپ آب آکواریوم یا استخر را به تایمر متصل کرد تا بصورت روزانه و یا در روزو ساعت و حتی دقیقه مشخص دستگاه ، پمپ را خاموش یا روشن کند.
  • تایمر برای فروشگاه ها : با استفاده از تایمر ها شما میتوانید تابلوهای LED  و ویترین مغازه های خود را در بازه زمانی مشخص بصورت خودکار روشن و یا خاموش کنید. با این کار از هدر رفت انرژی جلوگیری کنید.

 نتیجه گیری

تایمرها به عنوان ابزارهای مهم و کارآمدی در مختلف زمینه‌ها از فناوری تا مدیریت زمان و ورزش شناخته می‌شوند. استفاده از تایمرها به ما کمک می‌کند تا وظایف خود را به زمانبندی دقیقتری مجهز کنیم، کارایی را افزایش دهیم و به موقعیت‌ها و وظایف مختلف به بهترین شکل وارد شویم.

  رله چیست؟

استفاده از تایمرها به ما امکان می‌دهد تا زمان را به بهترین شکل مدیریت کنیم و از انجام وظایف به زمانبندی شده بهره بیشتری ببریم. این ابزار معمولاً باعث افزایش تمرکز، انگیزه و بهبود عملکرد ما می‌شود. همچنین، تایمرها می‌توانند در بهبود مهارت‌ها و کارایی در زمینه‌های مختلف نیز مؤثر باشند.

به طور کلی، استفاده از تایمرها می‌تواند به ما کمک کند تا به روشنی اهداف خود را مشخص کرده، زمانبندی مناسبی برای انجام آن‌ها تعیین کنیم و در نهایت به دستیابی به موفقیت‌های بیشتر و بهبود عملکرد خود برسیم.

تایمر ها در برند ها و قیمت های مختلفی در بازار وجود دارد. برخی از این برند ها آتونیکس ، کوینو ، شیوا امواج و… است.

برای خرید تایمر به سایت کنترل۲۴ مراجعه کنید یا از طریق لینک زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید. 

 

ارتباط با کارشناسان

1 دیدگاه در “تایمر و کاربرد آنها

  1. Asma گفت:

    توضیحات خیلی خیلی به زبان ساده بیان شده و کاملا قابل فهم است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *